چگونه از محیط امنیتی خود مراقبت کنیم


توسط توری تورموند / 22 آوریل 2024

روز زمین مبارک! امیدوارم امروز بتوانید مدتی را در خارج از خانه بگذرانید تا طبیعت مادر را با شکوه تمام جذب کنید، اما در حالی که من شما را اینجا دارم، می خواهم در مورد نوع دیگری از محیط صحبت کنم: محیط امنیتی شما.

درست مانند محیط اطرافمان، ما نیز باید از محیط امنیتی سازمان خود مراقبت کنیم تا داده های خود را سالم، شاد و مهمتر از همه ایمن نگه داریم. عوامل زیادی وجود دارد که به حفظ یک محیط امنیتی سالم برای سازمان شما کمک می کند. آیا از ممیزی های انطباق سالانه خود به روز هستید؟ آیا به طور منظم ارزیابی ریسک انجام می دهید؟ آیا کارکنان شما از کارهایی که باید برای حفظ امنیت محیط شما انجام دهند آگاه هستند؟ ایمن نگه‌داشتن محیط امنیتی سازمان‌تان می‌تواند کاری طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا قدم‌های بعدی را طی کنید.

چگونه می توانید در محیط امنیتی سازمان خود تفاوت ایجاد کنید

کاشتن گونه‌های درختی بومی یا شروع بازیافت ممکن است برای ایجاد تغییر در محیط ما بسیار کوچک به نظر برسد، اما حتی اقدامات کوچک می‌توانند تفاوت بزرگ‌تری از آنچه فکر می‌کنید ایجاد کنند. مانند تلاش برای ایجاد تغییر در محیط زمین، کمک به مراقبت از محیط امنیتی سازمان شما می تواند کاری غیرممکن به نظر برسد. با دنبال کردن مراحل ساده لیست شده در زیر، می توانید بر محیط امنیتی سازمان خود تأثیر بگذارید.

سواد سایبری توانایی استفاده مؤثر از فناوری رایانه و همچنین توانایی درک پیامدهای اقدامات انجام شده بر روی آن فناوری است. اکثر اعضای یک سازمان می‌خواهند بفهمند که چگونه وظایف خود را در دستگاه‌هایشان انجام دهند، اما چند نفر از آنها واقعاً می‌دانند که هر عملی که انجام می‌دهند در مقیاس بزرگ‌تر چه می‌کند؟ درک نکردن پیامدهای دانلود یک فایل یا کلیک کردن روی یک پیوند می تواند سازمان شما را در معرض خطر قرار دهد.

به همین دلیل است که تلاش برای سواد سایبری بسیار مهم است. امیدواریم که سازمان شما منابعی را برای کمک به شما در آموزش بهترین شیوه های امنیت سایبری فراهم می کند، اما می توانید به راحتی در مورد تهدیدات و آسیب پذیری های رایج تحقیق کنید و چگونه می توانید از تأثیرگذاری آنها بر شرکت خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال، این مقاله فوربس زمانی ظاهر شد که «تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های رایج» را در گوگل جستجو کردم. مقالاتی از این دست به طور کامل از سازمان شما محافظت نمی کنند، اما صرف 5 تا 10 دقیقه برای خواندن تهدیدات رایج کسب و کار شما می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که باید به چه چیزی توجه کنید و چگونه از قربانی نشدن بازیگران بد امروزی جلوگیری کنید.

آخرین باری که خط‌مشی‌ها و رویه‌های سازمان خود را در رابطه با دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که به صورت روزانه استفاده می‌کنید یا در صورت وقوع یک رویداد امنیتی چه کاری باید انجام دهید، چه زمانی است. در حالی که تصمیم گیری از برنامه ها و سیستم هایی که استفاده می کنید یا طرح واکنش به حوادث شرکت شما چگونه به نظر می رسد احتمالاً به شما بستگی ندارد، این مسئولیت شماست که بدانید چه انتظاراتی از شما برای کمک به حفظ امنیت سازمان می رود.

آیا رمزهای عبور خود را زمانی که قرار است به روز می کنید؟ آیا وقتی بخش فناوری اطلاعات شما آسیب پذیری را شناسایی می کند رایانه خود را به روز می کنید و مجدداً راه اندازی می کنید؟ آیا می دانید اگر شرکت شما یک رویداد امنیتی را تجربه کند، از شما انتظار می رود چه کاری انجام دهید؟ برخی از تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها همچنان بر سازمان‌ها تأثیر می‌گذارند، حتی اگر کارمندان هر کاری را که لازم است انجام دهند، اما شما می‌توانید با اطلاع‌رسانی از سیاست‌ها و رویه‌های مربوطه، خطری که شرکت‌تان با آن مواجه است را محدود کنید.

یک گام مهم اما دست کم گرفته شده در حفاظت از محیط امنیتی سازمان شما این است که در صورت مشاهده چیزی که می تواند سازمان شما را در معرض خطر قرار دهد، صحبت کنید. وقتی خودتان یک حرفه ای امنیتی یا رهبری نیستید، رفتن به سمت رهبری یا متخصصان امنیتی در شرکت شما می تواند ترسناک باشد. ممکن است نگران این باشید که ایمیل مشکوکی که دریافت کرده‌اید صرفاً هرزنامه بوده و نه یک ایمیل فیشینگ، یا اینکه فردی که امروز صبح در دفتر نشناختید بازدیدکننده شخصی بوده و کسی نیست که به دنبال هک کردن سیستم سازمان شما باشد. اما اگر اشتباه می کنید چه؟ آیا بهتر نیست برای هر موردی به کسی اطلاع داده شود؟

اگرچه ممکن است گزارش مسائل امنیتی در شرح شغل رسمی شما ذکر نشده باشد، اما هر فردی که یک شرکت را تشکیل می دهد باید نسبت به محافظت از داده هایی که شرکت مسئول آن است احساس مسئولیت کند. آیا این را از کارمندان سازمانی که مسئول برخی از داده های شخصی شما بود نمی خواهید؟ در حالت ایده آل، رهبری شما فضایی ایجاد کرده است که می توانید به راحتی فعالیت مشکوک را گزارش دهید. قوی ترین محیط های امنیتی توسط شرکت هایی پشتیبانی می شود که فرهنگ مقاوم در برابر سایبری ایجاد کرده اند.

چگونه هیئت می تواند کمک کند

فعالان آب و هوا و سایر افرادی که خواهان بهترین چیز برای سیاره ما هستند، تنها بدون حمایت شرکت‌های بزرگ و اهداکنندگان می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. در یک نکته مشابه، تیم های فناوری اطلاعات و سایر اعضای یک سازمان تنها زمانی می توانند کارهای زیادی انجام دهند که محیط امنیتی سالم و ایمن باشد. در حالی که اعضای یک شرکت مطمئناً برای حفظ امنیت یک تجارت ضروری هستند، در نهایت برای ایجاد تغییر به حمایت هیئت مدیره نیاز دارند. با این حال، این می تواند چالش برانگیز باشد که هیئت مدیره متوجه شود که امنیت سایبری چقدر برای رفاه شرکت ارزشمند است، وقتی آنها چیزهای مهم دیگری برای صرف وقت دارند.

به همین دلیل است که ما از همه اعضای هیئت مدیره و رهبری دعوت می کنیم تا به سه روش زیر که به راحتی می توانید محیط امنیتی سازمان خود را تقویت کنید، نگاهی بیندازند.

  • تمرینات روی میز را انجام دهید.

سازمان شما باید یک برنامه واکنش به حادثه (IRP) داشته باشد که نقشه برداری و مستند شده باشد، اما آخرین باری که IRP خود را آزمایش کردید تا مطمئن شوید که واقعاً کار می کند، چه زمانی است؟ این جایی است که تمرین‌های روی میز وارد می‌شوند. اگرچه صرف زمان از برنامه شلوغ خود برای انجام تمرین‌های روی میز می‌تواند ناخوشایند به نظر برسد، اما این بهترین راه برای دیدن اینکه آیا سازمان شما برای یک رویداد امنیتی آماده است یا خیر. برای اطمینان از جدی گرفتن این تمرین مهم، ضروری است که هیئت مدیره درگیر باشد و اهمیت آن را به بقیه سازمان منتقل کند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، می‌خواهید بدانید که همه اعضای شرکت می‌دانند چگونه واکنش نشان دهند تا خسارات وارده به حداقل ممکن برسد.

  • فضایی برای نگرانی های امنیتی ایجاد کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که همه اعضای سازمان زمانی که فعالیت مشکوک را مشاهده می کنند جایی برای گزارش دادن داشته باشند. به عنوان یک رهبر، باید مطمئن شوید که این فضاها وجود دارد و بازخورد کارمندان مورد استقبال قرار می گیرد. بدون این رهبری، کارمندان یا نمی‌دانند با نگرانی‌های خود به کجا مراجعه کنند یا در گزارش اشتباهات یا یافته‌ها احساس راحتی نمی‌کنند. وقتی رهبری محیطی مساعد برای رشد و بازخورد ایجاد می کند، محیط امنیتی سالم تری ایجاد می شود.

  • ببینید بر اساس استانداردهای صنعت در کجا ایستاده اید.

یک راه عالی برای حفظ یک محیط امنیتی سالم این است که کنترل های خود را بر اساس استانداردهای صنعت بررسی کنید. می‌توانید این کار را با شناسایی چارچوب‌های انطباق برای سازمانتان انجام دهید و خود ارزیابی کنید که کدام یک از کنترل‌های شما مؤثر هستند و کدام یک نیاز به کار دارند. البته، شما هنوز باید در مورد تمام ممیزی‌های انطباق خود به‌روز باشید، اما خودارزیابی می‌تواند ابزاری عالی برای ارائه ایده خوبی به رهبری از جایگاه سازمان باشد. برخی منابع رایگان عالی وجود دارد که به شما کمک می کند بدانید آیا سازمان شما از چارچوب های لازم پیروی می کند یا خیر، مانند این ابزار خود امتیاز دهی چارچوب امنیت سایبری NIST 2.0 یا این لیست های پخش موضوعات امنیت سایبری YouTube. در جلسه بعدی IT یا هیئت مدیره خود کمی وقت بگذارید تا ارزیابی کنید که در چه سطحی از رعایت خود ایستاده اید. چند دقیقه می تواند برای محیط امنیتی شما معجزه کند.

محیط خود را با KirkpatrickPrice تغییر دهید

ایجاد تغییراتی در محیط امنیتی شما گاهی اوقات ممکن است این احساس را داشته باشد که سعی می کنید جهان را به یکباره تغییر دهید. به همین دلیل بسیار مهم است که همه چیز را یک قدم در یک زمان بردارید و به یاد داشته باشید که حتی تغییرات کوچک نیز تفاوت ایجاد می کند. همه انواع محیط ها نیاز به نگهداری دارند! امیدواریم این پست به شما کمک کند تا هنگام تلاش برای احیای محیط امنیتی سازمان خود، با یک یادداشت مثبت شروع کنید، اما اگر سؤالی در مورد تقویت وضعیت امنیتی شرکت خود دارید، همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده

توری تورموند

توری تورموند دارای مدرک نویسندگی حرفه ای و خلاق است. او بیش از پنج سال تجربه کپی‌نویسی دارد و از ایجاد موضوعات دشوار مانند رعایت امنیت سایبری برای همه لذت می‌برد. از زمان شروع کار در KirkpatrickPrice در سال 2022، او گواهینامه CC خود را از (ISC)2 دریافت کرده است که به توانایی او در مشارکت در فرهنگ شرکت در آموزش، توانمندسازی و الهام بخشیدن به مشتریان و اعضای تیم KirkpatrickPrice کمک کرده است.





دیدگاهتان را بنویسید