آنچه شما باید در نظر بگیرید


برنامه ریزی برای رشد تجارت خود به این معنی است که تصمیمات مالی کلیدی وجود دارد که باید بگیرید. حتی زمانی که یک خط لوله خوب از مشاغل رزرو شده دارید و جریان نقدی مثبت است، ارزش آن را دارد که پول خود را برای چه چیزی خرج می کنید سنجید.

خرید وسیله نقلیه برای تجارت حرفه ای شما می تواند هیجان انگیز باشد. این فقط یک هدیه بزرگ از سوی شرکت نیست، بلکه نشانگر رشد است. این بدان معناست که شما کارمندانی را در دفتر خود دارید و مشاغلی دارید که باید آنها را به آنها برسانید.

من به اندازه کافی مربی کسب و کار بوده‌ام که بدانم حتی اقتصادی‌ترین برق‌کارها و لوله‌کش‌های سودآور هم می‌توانند تصمیمات عجولانه‌ای در مورد خرید وسایل نقلیه کاری بگیرند. من این راهنما را برای کمک به درک و ارزیابی عوامل دخیل آماده کرده ام.

آیا برای هر حرفه به وسیله نقلیه نیاز دارید؟

اولین نکته این است که مشخص کنید به چه تعداد وسیله نقلیه کاری نیاز دارید.

درباره نحوه تخصیص اعضای تیم به مشاغل فکر کنید. اگر کارهای شما همیشه توسط 2 نفر یا بیشتر انجام می شود، می توانید مدلی از کارگران 2:1 در هر ون داشته باشید. داشتن برخی از اعضای تیم در استخر خودرو در حالی که برخی دیگر برای استفاده از وسیله نقلیه خود کمک هزینه وسیله نقلیه دریافت می کنند، می تواند هزینه ها را به حداقل برساند و انعطاف پذیری را فراهم کند.

عملکرد مورد نیاز خود را در یک وسیله نقلیه در نظر بگیرید

فضای بار و ظرفیت بار: به ابزارها و تجهیزاتی که معمولاً برای حمل و نقل نیاز دارید فکر کنید. وانت‌ها برای نگه‌داشتن ابزارهای دستی و بسیاری از اقلام کوچک و مواد مصرفی مانند کابل‌ها، لوله‌کشی، نوار که برای برق‌کارهایی که من مربیگری می‌کنم، مناسب هستند. از سوی دیگر، وسایل نقلیه با سینی های باز مانند یوتی ها و کامیون ها برای حمل تجهیزات بزرگتر و حمل حجم بیشتری از مواد سایت مانند لوله کشی، نردبان، کفپوش، زباله مناسب هستند.

ظرفیت بکسل: اگر خدمه شما نیاز به حمل تریلر با ژنراتور یا سایر تجهیزات سنگین دارند، ظرفیت یدک کشی وسیله نقلیه را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که بکسل کردن وزنه ای بالاتر از ظرفیت خودرو می تواند در صورت آسیب دیدن موتور، گارانتی شما را باطل کند. یا اگر حادثه ای رخ دهد، ادعای بیمه شما می تواند رد شود.

سازماندهی و ذخیره سازی: به دنبال ویژگی هایی باشید که با نیازهای ذخیره سازی شما مطابقت داشته باشد و دسترسی به ابزار و مواد را آسان و حمل و نقل ایمن کند. این می‌تواند شامل ظرفیت قفسه‌های داخلی، محفظه‌ها یا قسمت‌های بار قابل قفل برای ایمن کردن تجهیزات و جلوگیری از آسیب در هنگام حمل و نقل باشد.

ویژگی های ایمنی: وسایل نقلیه با رتبه بندی ایمنی خوب و ویژگی هایی مانند کیسه هوا، نظارت بر نقاط کور، و دوربین های پشتیبان را در اولویت قرار دهید. ویژگی هایی مانند سیستم های جلوگیری از برخورد می تواند به ویژه برای وسایل نقلیه کاری که در جاده های اصلی با ترافیک سنگین و سرعت بالا رانندگی می کنند بسیار ارزشمند باشد. بسیاری از لوله کش های تعمیر و نگهداری تجاری که ما کارخانه های خدمات را در مناطق صنعتی راهنمایی می کنیم و تیم های آنها اغلب از آزادراه های شلوغ مانند Eastlink، Monash و Western Ring Road استفاده می کنند، بنابراین ایمنی وسیله نقلیه بسیار مهم است.

دوام و قابلیت اطمینان: وسایل نقلیه ای را انتخاب کنید که نیازهای تعمیر و نگهداری کمی دارند. و با توجه به این نکته، در دسترس بودن مکانیک برای خودروی خود را نیز در نظر بگیرید. در استرالیا، اکثر وسایل نقلیه نمایندگی دارای خدمات 5 ساله هستند، بنابراین شما باید کاملاً مطمئن باشید که وسیله نقلیه شما می تواند به راحتی سرویس شود. اما به این فکر کنید که بعد از آن چه کسی ون یا کامیون شما را سرویس می کند. برخی از ساخت‌های اروپایی فقط توسط مکانیک‌های متخصص قابل سرویس‌دهی هستند، که کسب‌وکار شما را در دسترس بودن و قیمت‌گذاری آنها قرار می‌دهد.

اگر کسب و کار شما برای انجام یک کار به ون متکی است، هزینه ون خود را خارج از جاده و خارج از کار در نظر بگیرید. (در همین حال، بازپرداخت اجاره شما متوقف نمی شود.)

در مورد مسائل تعمیر و نگهداری معمول برای مدل های خاص تحقیق کنید. با صاحبان مشاغل دیگر صحبت کنید و افکار آنها را از تجربه دست اول آنها در مورد وسایل نقلیه خود بگیرید.

درک هزینه های عملیاتی وسایل نقلیه کار

اینکه آیا قیمت خرید وسیله نقلیه شما یک “راندن دور” همه جانبه است یا قیمت برچسب همراه با افزودنی ها، به طور کلی بستگی به این دارد که آیا خودرویی را از یک فروشنده خریداری می کنید یا به صورت خصوصی. هزینه های اولیه هر چه باشد، باید مطمئن شوید که هزینه عملیاتی احتمالی وسیله نقلیه خود را درک کرده اید تا گزینه های خود را بسنجید. با در نظر گرفتن این هزینه ها شروع کنید:

راندمان سوخت: با قیمت های سوخت امروزی، بهره وری سوخت یکی از نکات مهم است. به دنبال وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده خوب باشید یا گزینه های الکتریکی یا هیبریدی را در نظر بگیرید. یک مربی کسب و کار Tenfold Tradie می تواند با یک مدل مالی برای ارزیابی اثربخشی هزینه وسایل نقلیه دیزلی / بنزینی / الکتریکی کمک کند.

هزینه های نگهداری: برنامه نگهداری معمولی و هزینه های مرتبط با مدل های مختلف خودرو را تحقیق کنید. تعمیر و نگهداری منظم برای ایمنی و طول عمر وسیله نقلیه بسیار مهم است.

گزینه های تامین مالی: گزینه های مختلف تامین مالی مانند لیزینگ را بررسی کنید تا مناسب ترین رویکرد را برای جریان نقدی خود تعیین کنید. هزینه‌های مالی می‌تواند هزینه عملیاتی کمتری برای وسایل نقلیه باشد، بنابراین ارزش دارد که تصور روشنی از میزان پرداخت و در چه مدتی داشته باشید. اکثر معامله گران به عنوان بخشی از معامله فروش، امور مالی خود را ارائه می دهند (یا حتی تحت فشار قرار می دهند). توصیه می کنیم با یک متخصص امور مالی تجاری مانند Conquer Finance صحبت کنید. آنها به شما یک دید عینی از گزینه های مالی شما می دهند و به تطبیق مدت و بازپرداخت ها متناسب با جریان نقدی کسب و کار شما کمک می کنند.

مالیات بر مزایای جانبی (FBT): در استرالیا، در صورتی که وسایل نقلیه به خانه هدایت می شوند یا اجازه استفاده شخصی را می دهید، ممکن است نیاز به پرداخت FBT به ارزش مزایای خودرویی که به کارمندان ارائه می دهید، داشته باشید. FBT می تواند بار مالیاتی را اضافه کند که بدون آن کسب و کار شما بهتر است.

این ممکن است کمتر برای وسایل نقلیه کاری طراحی شده خاص مانند کامیون های نوک استفاده شود.

(تقریباً) ناگفته نماند که می توانید برای هزینه های مربوط به تجارت مرتبط با وسایل نقلیه شرکت، کسر مالیات را درخواست کنید.

چرا ممکن است نه می خواهم یک وسیله نقلیه کار بخرم

مانند هر تصمیم بزرگ مالی، خوب است که دید کاملی از گزینه های در دسترس داشته باشید. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا خرید وسایل نقلیه کاری برای تجارت پیمانکاری الکتریکی شما ممکن است بهترین گزینه نباشد.

هزینه های اولیه و مستمر بالا: خرید وسایل نقلیه نیاز به هزینه اولیه قابل توجهی دارد: قیمت بلیط، ثبت نام، حق تمبر، هزینه های فروشنده. ممکن است هزینه‌های اضافی مانند لوازم جانبی مانند توپ بکسل، اتصالات داخلی، پوشش برند، ردیابی GPS و دوربین داشبورد داشته باشید.

علاوه بر این، هزینه‌های مستمری مانند نگهداری، تعمیرات، سوخت و بیمه برای هر وسیله نقلیه خواهید داشت. این هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد، به خصوص اگر ناوگان بزرگی دارید.

مسئولیت حوادث: شما مسئول هر گونه تصادف یا خسارتی هستید که در حین رانندگی کارمندان، حتی برای استفاده شخصی، رخ دهد.

امنیت: اگر وسایل نقلیه شرکت شما به جای پارک کردن در یک حیاط امن، یک شبه در خانه کارمندان شما پارک شود یا در کارخانه شما قفل شده باشد، خطر سرقت یا آسیب دیدن خودروها بیشتر است.

تاثیرات زیست محیطی: اثرات زیست محیطی ناوگان خودروهای شرکت را در نظر بگیرید. اگر کسب و کار خود را به عنوان دوستدار محیط زیست معرفی می کنید، اگر از مدل های کم مصرف استفاده نمی کنید، مشتریان شما ممکن است نگران باشند.

با در نظر گرفتن دقیق این عوامل، می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید وسایل نقلیه کاری انتخاب مناسبی برای تجارت حرفه ای شما است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید