در واقع به چه معناست؟ [examples]


ما اغلب می شنویم که صاحبان کسب و کار می گویند: “من می خواهم کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرم.” در واقع، به‌عنوان مربی کسب‌وکار برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، فکر می‌کنم از زمانی که در این صنعت در سال 2002 شروع کردم، حداقل 1000 بار این جمله را شنیده‌ام. این اغراق نیست.

نکته شگفت‌انگیز این است که اگرچه این یکی از جهانی‌ترین عباراتی است که صاحبان مشاغل کوچک می‌گویند، «سطح بعدی» برای هر یک از آنها معنای متفاوتی دارد. و برخی از مردم برای توصیف اینکه «سطح بعدی» چه خواهد بود، تلاش می کنند.

بنابراین فکر کردم که به 8 حوزه اصلی کسب و کار نگاه کنم و توضیح دهم که سطح بعدی برای هر یک چگونه می تواند باشد. من همچنین توضیحاتی در مورد اینکه انجام خوب در مرحله فعلی شما چگونه است را اضافه کرده ام.

قبل از اینکه وارد آن شوم، می‌خواستم به یک نکته بسیار مهم اشاره کنم: هر کسب‌وکاری که اکنون در «سطح بعدی» فعالیت می‌کند، مرحله «درست انجام دادن» را طی می‌کند. وقتی به کسب‌وکار یا اپراتور تجاری که تحسینش می‌کنید فکر می‌کنید، آن‌ها باید مرحله رشد را طی می‌کردند تا در مرحله «بزرگ شدن» قرار بگیرند.

8 زمینه کسب و کار که در اینجا بررسی خواهم کرد عبارتند از:

  1. بازاریابی
  2. فروش
  3. عملیات
  4. تیم
  5. سیستم ها
  6. امور مالی
  7. استراتژی
  8. رهبری

البته حوزه‌های دیگری از کسب‌وکار وجود دارد که می‌توانیم به آنها نگاه کنیم، اما این 8 مورد برای کسب‌وکاری که به طور مداوم خوب عمل می‌کند، مرتبط‌تر هستند. همانطور که می روم، چند نمونه واقعی از کسب و کارها یا تاکتیک ها را ارائه خواهم کرد که نشان می دهد این مفاهیم چگونه به کار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید