حاشیه سود سالم چیست و چگونه کسب و کار من می تواند داشته باشد؟


همه خواهان یک تجارت سودآور هستند، زیرا اگر نه… خوب چه فایده ای دارد؟ شما یک سرگرمی دارید، نه یک تجارت. یک کسب و کار کوچک سودآور دارای حاشیه سود خالص سالم 10 درصد یا بالاتر است.

چگونه حاشیه سود خالص خود را محاسبه می کنید؟

سود یعنی کسب پول یا دارایی بیشتر از آنچه خرج کرده اید. جریان ورودی باید بیشتر از خروجی باشد. می توانید بگویید ضرر دارید، اما مشتریان بیشتری به دست آورده اید، باز هم ضرر است، نه سود. مشتریان، “لایک” یا نظرات مثبت را نمی توان برای پرداخت صورت حساب ها نقد کرد.

دو نوع محاسبه برای سود وجود دارد: خالص و ناخالص.

سود ناخالص

سود ناخالص هزینه ساخت محصول شما از فروش محصول کم می شود.

اگر ویجت هایی بسازید که هزینه تولید آنها 5 دلار است و 1000 عدد از آنها را در یک ماه تولید کنید، این هزینه محصول شما خواهد بود: 5000 دلار.

اگر همه آنها را به قیمت 10 دلار بفروشید، 10000 دلار خواهید داشت. سود ناخالص 10000 دلار (فروش محصول) – 5000 دلار (هزینه محصول) = 5000 دلار سود ناخالص خواهد بود.

سود خالص

سود خالص این است که صرفاً محصول ناخالص را بگیرید و هزینه ثابت کسب و کار خود را کم کنید.

اگر برای راه اندازی کسب و کارتان 1500 دلار در ماه هزینه دارید، به سادگی سود ناخالص خود را بردارید و هزینه ثابت اداره کسب و کار خود را کم کنید. 5000 دلار (سود ناخالص) – 1500 دلار (هزینه ثابت کسب و کار) = 3500 دلار در ماه.

حاشیه سود خالص

حاشیه سود خالص شما سود خالص را از کل فروش می گیرد. 3500 دلار / 10000 دلار = 35٪.

این یک عدد عالی است. یک کسب و کار سودآور دارای حاشیه سود خالص کلی 10 درصد یا بالاتر است.

حاشیه سود سالم به دست آورید

آیا کسب و کار شما حاشیه سود خالص کمتر از 10 درصد دارد؟ در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید تا تعیین کنید کجا می توانید سود خود را افزایش دهید.

ابتدا جدولی ایجاد کنید که سود ناخالص و خالص شما به همراه حاشیه سود خالص و هزینه های ثابت شما را داشته باشد.

اکنون که یک جدول دارید، 3 مورد از محصولاتی را که ارائه می کنید انتخاب کنید و هزینه و سود کلی را تجزیه و تحلیل کنید. کدام محصولات بیشترین سود را دارند؟

شما می توانید با انجام دو اقدام کلیدی سودآوری را افزایش دهید: کاهش هزینه محصول یا افزایش قیمت.

راه های کاهش هزینه:

  • با تامین کنندگان مذاکره کنید یا تامین کننده جدیدی پیدا کنید
  • چیزها را به صورت عمده بخرید
  • سیستم های عملیاتی خود را تنظیم کنید

چگونه می توانید سیستم های بازاریابی خود را برای فروش بیشتر اقلام با حاشیه سود بالا تنظیم کنید؟

اگر تصمیم دارید قیمت خود را افزایش دهید، به مشتریان خود نشان دهید که ارزش محصولات شما افزایش یافته است. این به مشتریان شما کمک می کند افزایش قیمت شما را درک کنند و بپذیرند.

داده های دقیقی برای ارزیابی سودآوری خود داشته باشید.

اکنون که داده ها را در اختیار دارید، شروع به ایجاد یک شرکت سودآور کنید. حاشیه سود خود را به مکانی سالم منتقل کنید و محصولاتی ایجاد کنید که از همان ابتدا سودآور باشند.

تا دفعه بعد، از سفر کارآفرینی خود لذت ببرید!

امضای الکترونیکی Beverlee Rasmussen

راهنمای حوزه کسب و کار کوچک

این وبلاگ تنها تعدادی از مهارت‌هایی را که رهبران کسب‌وکارهای کوچک برای اداره یک کسب‌وکار سودآور به آن‌ها نیاز دارند، نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید بیشتر بیاموزید، یک نسخه از راهنمای حوزه کسب‌وکارهای کوچک را تهیه کنید.

این راهنما همه چیزهایی را که برای داشتن یک کسب و کار پررونق باید بدانید را پوشش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید