چگونه هوش مصنوعی و اتوماسیون صنعتی کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​را متحول می کنند


ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT در حوالی نوامبر سال 2022 با سر و صدای زیادی فرود آمد. از آن زمان بسیاری از شما با آن و دیگر چت ربات ها بازی کرده اید و بسیاری از شما اکنون آنها را در کار روزانه خود ادغام کرده اید.

آنچه که من می‌خواستم در این مجموعه توجیهی مشتری بررسی کنم این است که پیش‌بینی می‌کنم هوش مصنوعی به کجا خواهد رفت و ما به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​باید به چه چیزی فکر کنیم و انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بقا و شکوفا می‌شویم زیرا هوش مصنوعی شروع به نفوذ در هر صنعتی می‌کند. فقط به دلیل اینکه صنعت شما برای چندین دهه نسبتاً ثابت بوده است، فکر نکنید هوش مصنوعی و اتوماسیون باعث ایجاد تغییرات سریع در کسب و کار شما در 5 تا 10 سال آینده یا زودتر نخواهد شد.

من قصد دارم این موضوع را به سه قسمت تقسیم کنم. در بخش اول، من به پیامدهای کوتاه‌مدت آن نگاه می‌کنم – یعنی اینکه چگونه می‌توانیم از ابزارهای هوش مصنوعی که در حال حاضر در دسترس هستند استفاده کنیم. در بخش دوم، جلسه توجیهی بعدی مشتری، به پیامدهای میان‌مدت هوش مصنوعی، آنچه که می‌توانیم انتظار داشته باشیم و آنچه برای شروع به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک نیاز داریم را بررسی می‌کنم. در بخش سوم، آخرین گزارش این مجموعه، افکار و پیش‌بینی‌هایم را در مورد اینکه چگونه صنایع مختلف می‌توانند تحت تأثیر قرار بگیرند و کدام کسب‌وکارها احتمالاً بقا و/یا رشد می‌کنند را به شما می‌دهم.

هوش مصنوعی و اتوماسیون صنعتی – قسمت اول: کوتاه مدت – اکنون و سال آینده

در بخش اول، می‌خواهم تأثیر این موارد را برای کسب‌وکارهای کوچک بررسی و توضیح دهم:

1. ChatGPT

2. ماشین های خودمختار

3. نقش های شغلی که جایگزین یا تغییر کرده اند

همانطور که این مطلب را می خوانید و هر گونه سوال یا نظری دارید، توصیه می کنم آنها را یادداشت کنید. در صورت تمایل نظرات یا سوالات خود را برای من ایمیل کنید و من در جلسه توجیهی بعدی به آنها پاسخ خواهم داد و/یا آنها را درج خواهم کرد.

1. ChatGPT در مشاغل کوچک

اگر قبلاً ابزارهایی مانند ChatGPT OpenAI یا Copilot مایکروسافت را در کار روزانه خود قرار نداده اید، واقعاً به این کار نیاز دارید. آن را به عنوان یک دستیار مجازی در نظر بگیرید که می توانید وظایفی را به آن انجام دهید، گاهی اوقات آنها کار خوبی انجام می دهند که می توانید از آن استفاده کنید یا آن را اصلاح کنید. گاهی اوقات آنها کار ضعیفی انجام می دهند و شما باید کار را به روش دیگری یا با جزئیات بیشتر توضیح دهید.

من در اینجا به جزئیات نمی پردازم، اما برخی از موقعیت هایی که مشتریان ما از هوش مصنوعی استفاده می کنند عبارتند از:

  • آماده کردن پاسخ به ایمیل
  • نوشتن شرح شغل یا آگهی کار
  • جمع بندی و ارائه بینش پس از تغذیه داده های هوش مصنوعی، مانند سودآوری شغل
  • طراحی لوگو
  • ایجاد صفحه ای از محتوا برای یک وب سایت

خروجی هوش مصنوعی هرگز کامل نیست. همچنان به شما نیاز دارد که آن را تنظیم کنید و آن را مطابق با اهداف خود اصلاح کنید. اما از خیره شدن شما به یک صفحه خالی و فکر کردن به اینکه چه چیزی تایپ کنید جلوگیری می کند. زمان لازم برای انجام این وظایف را کاهش می دهد زیرا هوش مصنوعی اغلب می تواند بین 50 تا 80 درصد از کار خرخر را برای شما انجام دهد. هنوز باید پولیش را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی هر چه پیش می روند بهتر و بهتر می شوند. ChatGPT 4o بسیار بهتر از ChatGPT 3.5 است.

درست مانند کارمند جدیدی که وارد کسب و کار خود می کنید، ابزارها نیز در طول زمان توسعه یافته و نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت. اگر تمرین کنید، همچنین کاربر بهتری از ابزارها خواهید بود و یاد می‌گیرید که چگونه دستورالعمل‌ها یا اعلان‌های بهتری برای دریافت نتایج بهتر ارائه دهید. درست مثل مدیریت یک کارمند.

2. ماشین های خودمختار در محیط های بدون ساختار

سال‌هاست که ربات‌ها در کارخانه‌ها وجود داشته‌اند، اما اکنون شاهد حرکت این روبات‌ها به محیط‌های بدون ساختار مانند سایت‌های ساختمانی و سایت‌های کشاورزی هستیم. انقلاب صنعتی باعث شد که انسان شروع به تولید انبوه اقلام در کارخانه ها کرد و در نتیجه انواع محصولات، کیفیت و در دسترس بودن آنها را بهبود بخشید و سپس هزینه اقلام مدرن مانند یخچال، تلویزیون و اتومبیل را کاهش داد. هزینه خرید خودروی امروزی تقریباً برابر با دهه 1970 است – با ویژگی های بسیار بیشتر در مدل فعلی. با این حال سایر صنایع مانند ساخت و ساز مزایای اتوماسیون را ندیده اند. تصور کنید که بتوانید با همان قیمتی که برای ساخت آن در دهه 1970 هزینه داشت، خانه ای بسازید.

ما اکنون ماشین‌های مستقلی داریم که در محیط‌های بدون ساختار کار می‌کنند (فکر کنید در فضای باز و غیرقابل پیش‌بینی‌تر). ویدیوهای زیر را برای درک پیشرفت ها مرور کنید:

بیل مکانیکی مستقل

ویدیوی تبلیغاتی دیوارسازی (1 دقیقه): https://www.youtube.com/watch?v=P7wmotyKgXc

برای جزئیات بیشتر، به توضیح مهندسی موارد فوق (9 دقیقه) مراجعه کنید:

فیلم دیواری ساخت ربات اتوماسیون صنعتی هوش مصنوعی

درایور رباتیک شمع

فیلم تبلیغاتی ربات شمع ران (3 دقیقه):

ویدئو درایور شمع رباتیک اتوماسیون صنعتی هوش مصنوعی

میوه چیدن مستقل

فیلم تبلیغاتی (2 دقیقه):

فیلم برداشت رباتیک اتوماسیون صنعتی هوش مصنوعی

می‌توانید ربات در حال استفاده را اینجا ببینید (2 دقیقه): https://www.youtube.com/watch?v=IzaaSIEDg7s

این ربات‌های مستقل در مراحل اولیه توسعه خود هستند، اما هنگامی که به طور کامل از “یادگیری” مرحله اولیه استفاده کنند و سطوح بالایی از هوش مصنوعی را در خود جای دهند، می‌توانند طیف وسیع‌تری از مشاغل را انجام دهند و با تنوع بیشتری در محیط مقابله کنند. .

بیل مکانیکی را تصور کنید که بر اساس مجموعه ای از نقشه ها می تواند زمین سایت را تفسیر کند، حفره ها را حفر کند و سپس سنگ و لوله کند، قبل از اینکه همه چیز را بپوشاند و سایت را برای شروع ساخت و ساز در سطح زمین آماده کند. این می تواند از طریق یک چرخه 24 ساعته و 7 روز در هفته، بدون نیاز به اپراتور اتفاق بیفتد.

با تلاقی روبات‌های ارزان‌تر و فناوری هوش مصنوعی، شاهد تغییرات بسیار سریع‌تری در بسیاری از این مناطق بدون ساختار در صنایع خواهیم بود. بسیاری از کسب‌وکارهای شما در محیط‌های بدون ساختار یا مشتریان خدماتی در محیط‌های بدون ساختار کار می‌کنند، به این معنی که باید تغییراتی را که در استراتژی کسب‌وکارتان ایجاد می‌شود فاکتور بگیرید.

3. نقش های شغلی که توسط هوش مصنوعی و اتوماسیون جایگزین یا تغییر یافته اند

برخی از وظایف شغلی سطح پایین در حال حاضر شروع به جایگزینی کرده اند و در برخی موارد با هوش مصنوعی جایگزین شده اند:

  • طراحان گرافیک – برای طرح های خلاقانه معمول
  • رادیولوژیست – برای تفسیر اولیه نتایج اسکن
  • Copywriters – برای متن سطح پایه برای وب سایت ها
  • تحلیلگران مالی پایه – برای تجزیه و تحلیل داده های در مقیاس بزرگ با اهمیت کم
  • حقوقدانان – برای تحقیق در قانون و رویه قضایی
  • خدمات مشتری آنلاین – برای پاسخ به سؤالات مشتری به صورت آنلاین و در برنامه ها
  • مترجم – برای کارهای ترجمه انبوه سطح پایین
  • برنامه نویسان کامپیوتر – برای برنامه نویسی سطح پایین کار غرغر می کنند

در این مرحله، این فقط وظایف سطح پایین است، اما افزایش اخیر سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در این عملکردها به این معنی است که پیچیدگی فناوری به سرعت توسعه خواهد یافت. در این مرحله، نقش‌هایی که سطح بالایی از تفکر خلاق یا درجه قابل توجهی از تفسیر داده‌ها ضروری است، همچنان به انسانی با تجربه و بینش نیاز دارند.

بسیاری از نقش های شغلی دیگر توسط هوش مصنوعی تقویت می شوند. در این نقش‌ها، افراد متوجه می‌شوند که هوش مصنوعی کارهایی را که قبلاً باید انجام می‌دادند افزایش می‌دهد و کارایی و/یا کیفیت آنها را بهبود می‌بخشد.

این چه معنایی برای کسب و کار شما دارد

شرکت های بزرگی که منابع لازم برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (و مرتکب اشتباه در این مسیر) را دارند، اکنون در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند. آنها این مزیت را دارند که هزینه تحقیق و توسعه آنها می تواند بیش از ده ها هزار کارمند مستقر شود. به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک، ما این منابع را نداریم، اما باید با فناوری به‌روز بمانیم.

برای مشتریان Tenfold و سایر مشاغل کوچک و متوسط ​​که به دنبال رشد و توسعه هستند، من شما را تشویق می کنم که مهارت های خود را با این فناوری توسعه دهید. بسیاری از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی را امتحان کنید و آزمایش کنید که آنها چه کاری می توانند انجام دهند و چگونه از آنها درخواست می کنید. من برخی از ابزارهای هوش مصنوعی را در پایین این جلسه برای شما قرار داده ام تا آنها را امتحان کنید.

توسعه فناوری به سرعت در حال حرکت است و اگرچه ممکن است برای کسب و کارهای کوچک خوب باشد که در یک دوره 10 ساله از فرآیندهای مبتنی بر کاغذ به سیستم های مدیریت مشاغل مبتنی بر ابر حرکت کنند، گام بعدی در پذیرش هوش مصنوعی در 1-1- اتفاق خواهد افتاد. 2 سال. اگر در حال حاضر نحوه استفاده از این فناوری را یاد نگیرید، با پذیرش این فناوری و ارائه خدمات بهبودیافته به مشتریان رقبا، در خطر عقب ماندن خواهید بود.

در جلسه توجیهی بعدی، در مورد چشم انداز میان مدت هوش مصنوعی صحبت خواهم کرد. من بررسی خواهم کرد که چه نقش های شغلی جایگزین خواهند شد و کدام یک به طور قابل توجهی در طی 3 تا 5 سال آینده تغییر خواهند کرد.

به سلامتی،

خاکستر

——

ابزارهای هوش مصنوعی برای امتحان

https://numerous.ai/ با استفاده از ChatGPT در Google Sheets و Excel

https://www.logoai.com/ طراحی لوگو و برندینگ

https://www.copy.ai/ برای ایجاد انواع مختلف محتوا

https://www.perplexity.ai/ برای تولید محتوا یا دریافت پاسخ با پیوند به منابع مرجع

https://claude.ai/ از آن برای بررسی اسناد، قراردادها و ارائه خلاصه و پاسخ به سوالات استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید