مناقصه ها می توانند برای معاملات سودآور باشند. قراردادهای بلندمدت که کار منظم و درآمدهای تکراری قابل پیش بینی را فراهم می کند، می تواند غازی باشد که تخم طلایی می گذارد.
با توجه به اهمیت مناقصه ها، من تعجب می کنم که این موضوع زمان پخش بیشتری در مدرسه تجارت ندارد. اما اینجاست که یک مربی کسب و کار سنتی می تواند کمک کند.
اگر کسب و کار شما خدمات تعمیر و نگهداری تجاری یا ساخت و ساز مانند لوله کشی، پیمانکاری برق، نصب تهویه مطبوع، ساخت و ساز چشم انداز، یا نجاری را ارائه می دهد، این نکات در مورد نحوه ارائه یک پیشنهاد مناقصه موفق برای شماست.
به هر حال، اگر تا به حال با خود فکر کرده اید، “من در مدرسه بازرگانی یاد نگرفتم که چگونه کسب و کار را اداره کنم”، سری ما “Tradie Business 101” را بررسی کنید. ما حوزه های کسب و کار را پوشش می دهیم: امور مالی، بازاریابی، رهبری و مدیریت، و موارد دیگر.
بازدید کنید:
بیایید به نکاتی برای برنده شدن در مناقصات بپردازیم.
انتخاب مناقصه ها
مناقصه های مربوطه را هدف قرار دهید
زمان را با مشت زدن بیش از حد وزن خود تلف نکنید. روی مناقصه هایی تمرکز کنید که با تخصص و اندازه پروژه شما همخوانی دارند. مناقصه فقط در مورد مشاغلی با شرایطی که می توانید با موفقیت برآورده کنید (یا بهتر است از آنها فراتر رود) مناقصه کنید.
می توانید در وب سایت های دولتی یا پلتفرم های صنعتی (مانند EstimateOne یا TenderLink) به دنبال مناقصه بگردید.
تیم فعلی خود را در نظر بگیرید
آیا تعداد بدن های مناسبی دارید یا باید استخدام کنید؟ اگر برای اجرای قرارداد نیاز به تکنسین های بیشتری دارید، از بازار کار آگاه باشید. عرضه کم نیروی کار به این معنی است که ممکن است مجبور شوید دستمزد بیشتری بپردازید، که باید در قیمت گذاری شما لحاظ شود.
جمع آوری اینتل
الزامات ارسال را درک کنید
اسناد مناقصه را با دقت مطالعه فرمایید. الزامات کلیدی، مهلتها و معیارهای ارزیابی را برجسته کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام صلاحیت ها را دارید و می توانید آنچه را که آنها می خواهند ارائه دهید.
فاکتورهای حیاتی موفقیت پروژه را درک کنید
درباره مشتری تحقیق کنید و پاسخ خود را متناسب با نیازهای خاص و نوع پروژه آنها تنظیم کنید. کمترین هزینه ممکن است مهمترین عامل نباشد.
به عنوان مثال، قراردادهای تعمیر و نگهداری هواپیما را در نظر بگیرید: دو عامل کلیدی موفقیت، زمان در هوا و قابلیت پرواز هستند. گزارشی در مورد بهینهسازی استفاده از هواپیما نشان داد که پیمانکارانی که قادر به کاهش زمان توقف تعمیر و نگهداری برنامهریزی شده بودند، از مزیت رقابتی نسبت به سایر مناقصهگران برخوردار بودند.
در جلسات قبل از مناقصه شرکت کنید
این جلسات توجیهی جزئیات پروژه را روشن می کند و به سوالات پاسخ می دهد. شرکت در جلسات توجیهی نشان می دهد که شما متعهد هستید و همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید رقبا چه کسانی هستند.
آماده سازی یک مناقصه برنده
نشان دادن تجربه از پروژه های گذشته
شباهتهای بین کارهایی که تیم شما در پروژههای دیگر انجام داده و الزامات مناقصهای که برای آن پیشنهاد دادهاید را برجسته کنید. نشان دهید که چگونه مهارت ها و تجربه ها مرتبط هستند، حتی اگر متفاوت باشند.
چابکی و حل مسئله را نشان دهید
1 یا 2 مثال از چالشهایی که در پروژههای قبلی با آنها مواجه شدهاید و نحوه غلبه بر آنها را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که کار و آموخته هایی که به دست آورده اید با پروژه این مناقصه مرتبط است.
یک پاسخ قانع کننده آماده کنید
پاسخی واضح، مختصر و حرفه ای بنویسید که مستقیماً به هر معیار ارزیابی می پردازد. تجربه، صلاحیت ها و پروژه های مرتبط گذشته خود را به نمایش بگذارید. خواندن آن را با عنوان، عنوان فرعی و پاراگراف های کوتاه آسان کنید. بار ارزیاب را سنگین نکنید. پاسخهای طولانیتر و طولانیتر کار را برای آنها سختتر میکند که لکهای سیاه علیه شما ایجاد میکند.
پیشنهاد مناقصه خود را رقابتی اما منصفانه قیمت گذاری کنید
خودتان را زیر قیمت نگذارید، اما واقع بین باشید. بررسی نرخ بازار و فاکتور در تمام هزینه های پروژه. از مدت زمانی که قیمت گذاری خود را متعهد می کنید آگاه باشید.
در سازمان های بزرگتر، مانند ادارات دولتی و موسسات عالی، قراردادها را می توان برای مدت 5 سال اعطا کرد. اطمینان حاصل کنید که قیمتی که در پیشنهاد خود ارائه می کنید برای تجارت شما در کل مدت قرارداد سودآور خواهد بود.
عامل افزایش هزینه ها مانند افزایش دستمزد جایزه، هزینه های جایگزینی تجهیزات و ماشین آلات. مربیان کسبوکار سنتی از مدلهای مالی خاصی برای آزمایش گزینههای مختلف قیمتگذاری چه-اگر استفاده میکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما صحبت کنید.
برتری در رقابت
با اهداف تصویر بزرگ مشتری هماهنگ شوید
با تحقیق در مورد اهداف استراتژیک مشتری فراتر از آن بروید. اینها اغلب در سند مناقصه گنجانده نمی شوند اما احتمالاً بر تصمیم گیرندگان تأثیر می گذارند.
به عنوان مثال؛ در حالی که مسئولیت زیست محیطی یک معیار رایج در مناقصات است، مشتری ممکن است تعهد الزام آور برای دستیابی به یک هدف خاص داشته باشد. در آن صورت، ارزیابی ممکن است نمرات بالایی را به عوامل محیطی اختصاص دهد.
با درک اهداف سازمان، میتوانید مطالب ارسالی خود را با آنها هماهنگ کنید و شما را جلوتر از گروه قرار دهید.
برای تقویت با سایر پیمانکاران همکاری کنید
شراکت با پیمانکار واجد شرایط دیگری را برای پروژه های بزرگتر یا پیچیده در نظر بگیرید. ممکن است با یک تامین کننده خدمات تکمیلی شریک شوید. به عنوان مثال، مشتری پیمانکار برق ما Elec Comm Services با Light Project، یک طراح روشنایی، در یک مناقصه برای یک پروژه کارهای عمومی شریک شد.
با همکاری و استفاده از مهارت های تیم مربوطه خود، آنها به عنوان پیمانکار اصلی برای یک مناقصه بسیار مطلوب برای شورای شهر کامبرلند منصوب شدند.
مزیت رقابتی خود را برجسته کنید
چه چیزی شما را متمایز می کند؟ به یاد داشته باشید که مزیت رقابتی فقط کاری نیست که شما به خوبی انجام دهید، بلکه کاری است که بهتر از دیگران انجام می دهید.
تیک زدن جعبه ها
مهلت ارسال مناقصه را به شدت رعایت کنید
ارسال های دیرهنگام هرگز پذیرفته نمی شوند. یادآوری ها را تنظیم کنید و برنامه ریزی کنید که مناقصه کامل خود را قبل از پایان مهلت ارسال کنید.
فرمت تعیین شده را دنبال کنید
هیچ بخش اضافی اضافه نکنید و چیزی را از قلم نیندازید. اگر به نظر میرسد که مناقصه اطلاعات یکسانی را در بخشهای مختلف درخواست میکند، انتظار نداشته باشید که مشتری به پاسخ شما در بخش قبلی مراجعه کند و از یک پاسخ به پاسخ دیگر برش و پیست نکنید. از تکرار برای تقویت تواناییها و تجربه مورد نیاز خود استفاده کنید.
ارائه یک تصویر حرفه ای
اطمینان حاصل کنید که پاسخ مناقصه شما بدون خطا است، از تصاویری با کیفیت بالا (در صورت وجود) استفاده می کند و در قالبی حرفه ای ارائه می شود.
نکات پاداش: با متخصصان صنعت ارتباط برقرار کنید و با سازندگان و شرکت های تعمیر و نگهداری ارتباط برقرار کنید. این می تواند به پیشنهادات مستقیم پروژه و پیش صلاحیت برای مناقصه منجر شود.
من اعتماد دارم که این نکات به فرصت مناقصه بعدی شما کمک کند. اگر میخواهید ببینید چگونه یک مربی کسبوکار سنتی میتواند به شما در دستیابی به برتری رقابتی کمک کند، با ما در Tenfold صحبت کنید.