سیگنال های اقتصادی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​در استرالیا


درک اینکه در حال حاضر در اقتصاد چه می گذرد، چالش برانگیز است. برخی سیگنال‌ها، مانند نرخ پایین بیکاری، به شرایط قوی اقتصادی اشاره می‌کنند. سیگنال‌های دیگر برعکس این موضوع را نشان می‌دهند، مانند روند افزایشی تعداد ورشکستگی‌های شرکت‌ها.

برای بسیاری از شما هنگام اجرای برنامه های تصویری بزرگ خود، درک اینکه شرایط اقتصادی ممکن است در گوشه و کنار به چه شکل باشد، مهم است. بینش‌هایی مانند این می‌تواند شما را راهنمایی کند، چه در حال برنامه‌ریزی برای خرید یک کارخانه باشید، چه فکر کنید که آیا استخدام نیروی کار در آینده آسان‌تر خواهد شد، آیا احتمالاً سفارشات فروش افزایش می‌یابد یا هزینه‌های مواد تثبیت شده است.

فکر کردم برخی از شاخص‌های کمتر شناخته شده را به اشتراک بگذارم و توضیح دهم که چگونه در حال حاضر بر اقتصاد استرالیا تأثیر می‌گذارند و چگونه آنها را در برنامه‌های خود اعمال کنید.

در این جلسه توجیهی:

شاخص 1: قیمت املاک و “اثر ثروت”
شاخص 2: تورم و نرخ بهره
شاخص 3: مهاجرت خالص
بلند مدت – 2025 و پس از آن

قصد من در اینجا ارائه دیدگاهی عملی و توصیه های عملی است: نگران نباشید، هوشیار باشید و نحوه استفاده از این بینش ها را برای تصمیم گیری آگاهانه در نظر بگیرید.

شاخص 1: قیمت املاک و “اثر ثروت”

آیا می دانید قیمت خانه در بریزبن در طی 4 سال نزدیک به 60٪ افزایش یافته است، در حالی که فقط 10٪ در ملبورن؟

از زمان شروع کووید، قیمت خانه در بریزبن، آدلاید و پرث 60 درصد افزایش یافته است، اما ملبورن تنها 11 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که یک صاحب خانه متوسط ​​با یک خانه 1,000,000 دلاری در بریزبن، شاهد رشد ثروت خود 375,000 دلار در 4 سال بوده است، در حالی که یک مالک خانه با همان ارزش خانه قبل از کووید در ملبورن تنها 100,000 دلار در مدت مشابه قدردانی کرده است.

ثابت شده است که وقتی مردم به دلیل افزایش ارزش خانه یا سرمایه گذاری خود احساس می کنند ثروتمندتر هستند، احتمالاً بیشتر خرج می کنند – این “اثر ثروت” افزایش قیمت ملک است. این هزینه‌ها می‌تواند باعث تورم شود که همانطور که می‌دانیم می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره شود.

در آخرین جلسه توجیهی اقتصادی خود، جمعیت را به سه گروه اصلی تقسیم کردم. ثروتمندترین، گروه با درآمد متوسط ​​و گروه کم درآمد، و من الگوهای مخارج آینده آنها را توضیح دادم. (شما می توانید جلسه توجیهی را در اینجا بخوانید: شرایط اقتصادی – فوریه 2024) هزینه های ناشی از “اثر ثروت” می تواند شاهد واگرایی در گروه با درآمد متوسط ​​در پرث، آدلاید و بریزبن در مقابل گروه با درآمد متوسط ​​در ملبورن باشد.

این برای کسب و کار شما چه معنایی دارد: باید از اینکه کدام گروه های جمعیتی بر درآمد شما تأثیر می گذارند آگاه باشید و بر این اساس تمرکز بازاریابی و بازارهای ویژه خود را تنظیم کنید. این موضوع را با مربی خود ادامه دهید.

شاخص 2: تورم و نرخ بهره

آیا می دانید که نیوزلند در 2 سال گذشته 2 رکود داشته است؟

در حالی که اقتصاد استرالیا به خوبی ردیابی شده است، نیوزلند از 6 فصل گذشته 4 فصل منفی داشته است (2 فصل منفی متوالی تعریف فنی رکود است). عامل مهم در عملکردهای مختلف دو اقتصاد، نرخ های بهره متفاوت بوده است. نرخ نیوزلند در حال حاضر 5.5 درصد است، در حالی که استرالیا با 4.35 درصد کاهش یافته است. در حالی که هر اقتصاد محرک های متفاوتی دارد، نرخ بهره اهمیت دارد.

رشد تولید ناخالص داخلی نیوزلند:

منبع: https://tradingeconomics.com/new-zealand/gdp-growth

نرخ تورم استرالیا به اندازه کافی سریع به سطح هدف RBA از 2٪ – 3٪ کاهش نمی یابد. هر کسی که اخیراً 20٪ تا 30٪ در حق بیمه ساختمان یا وسیله نقلیه خود افزایش یافته است، درد ناشی از افزایش قیمت ها را تایید می کند. تورم بالای مداوم باعث شد که بانک مرکزی در جلسه ژوئن خود در مورد افزایش نرخ ها بحث کند. آنها حتی موردی را برای کاهش نرخ بهره در نظر نگرفتند. (اطلاعات اطلاعاتی: آنها نرخ بهره را در همان سطح باقی گذاشتند.)

اگر آنها نرخ بهره را در ماه‌های آینده افزایش دهند، می‌توان انتظار داشت که شرایط اقتصادی متفاوتی را شاهد باشیم، احتمالاً رکودی که نیوزلند در حال تجربه آن است.

اکثر استرالیایی ها در آستانه دریافت کاهش مالیات به عنوان بخشی از مرحله 3 کاهش مالیات دولت فدرال هستند. این می تواند افرادی را که پول بیشتری در بسته پرداخت خود دارند تشویق کند تا در کوتاه مدت کمی بیشتر خرج کنند. مراقب باشید که آیا تورم افزایش می‌یابد و RBA چگونه واکنش نشان می‌دهد.

این برای کسب و کار شما چه معنایی دارد: خوشبینانه محتاط باشید. به شاخص های آینده خود مانند ترافیک وب سایت، سطوح استعلام و مدت زمانی که طول می کشد تا قیمت ها به سفارش ها/قراردادها تبدیل شوند، توجه داشته باشید. به سرمایه گذاری قوی در بازاریابی خود ادامه دهید.

شاخص 3: مهاجرت خالص

آیا می دانید که پیش بینی می شود که سطوح خالص مهاجرت استرالیا در سال مالی آینده نسبت به سال مالی گذشته به نصف کاهش یابد؟

پس از کمبود نیروی کار در طول کووید و خروج از آن، دولت فدرال راه مهاجرت را باز کرد و شاهد بودیم که افراد زیادی با ویزاهای موقت وارد شدند. این بدان معناست که بسیاری از نقش‌هایی که در سال 2022 خالی بودند پر شده‌اند و اقتصاد استرالیا را با این کارگران و دانشجویان جدید که کالاها و خدمات خریداری می‌کنند تحریک کرده است.

این رونق مهاجرت در حال بازگشت است، به طوری که انتظار می رود در سال های 2024-2025 تنها نیمی از تعداد ورودی ها مشاهده شود و این حجم برای 3 سال آینده کم باقی بماند. با 250000 نفر کمتری که وارد استرالیا می‌شوند، این یک درصد کمتر از افرادی است که خواربار و لباس می‌خرند، خانه‌ها را اجاره می‌کنند و هزینه خدمات بهداشتی را پرداخت می‌کنند.

منبع: https://www.abc.net.au/news/2024-05-15/federal-budget-immigration-reduction-intake-ballot/103839856

نکته کلیدی: سرعت مهاجرت کاهش می یابد. کاهش 250000 خانواده، کارگر و دانشجوی جدید که به استرالیا می آیند و پول خرج می کنند برای کالاها و خدمات به این معنی است که برای ادامه رشد باید در مورد هدف گذاری فروش و بازاریابی خود آگاه باشیم.

هر مشتری Tenfold یک تجارت کوچک و متوسط ​​است. برخلاف کسب و کارهای بزرگ مانند 4 بانک بزرگ و خرده فروشان مواد غذایی، کولز و وولورث، ما ماهی های کوچکی هستیم که در بازارهای بزرگ رقابت می کنند. ما بیش از حد تحت تأثیر اندازه اقتصاد نیستیم. جایی که بازارهای فردی ما، به عنوان مثال بخش ساخت و ساز، ممکن است به سرعت رشد نکنند یا حتی کوچک شوند، ما این توانایی را داریم که سهم بازار را از رقبا بگیریم و با نرخ های بسیار سالم رشد کنیم.

معنی همه اینها برای کسب و کار شما: به سرمایه گذاری هوشمندانه در فعالیت های بازاریابی و فروش ادامه دهید. اگر شرایط اقتصادی کمی از اینجا عقب نشینی کند، سپاسگزار خواهید بود که وقت خود را برای یافتن بازار خاص خود، بهبود حضور در وب، به روز رسانی طرح تشویقی فروش خود یا بهبود کیفیت فرآیند جستجو یا مناقصه بی اشتباه خود صرف کرده اید. . به موفقیت های گذشته خود استراحت ندهید، به تلاش برای بهتر شدن ادامه دهید.

بلند مدت – 2025 و پس از آن

اگر می‌خواهید درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد اقتصاد داشته باشید و برای برخی از نظریه‌های فنی اقتصادی آماده باشید، مقاله مرجع زیر بینش‌هایی را درباره روندهای بلندمدت و آنچه که آنها را هدایت می‌کند ارائه می‌کند.

برای آن دسته از شما که فقط می خواهید روی اداره کسب و کار خود تمرکز کنید، بدانید که ما در Tenfold در حال مطالعه و مطالعه این منابع هستیم تا بتوانیم شما را در سطوح مختلف راهنمایی کنیم.

من یک اقتصاددان نیستم و این توصیه مالی نیست. با ارائه این مطلب برای شما، امیدوارم به طرح‌های تصویری بزرگی که با شما توسعه می‌دهیم، و همچنین درک وسیع‌تری از اقتصادی که در آن این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم، اطمینان داشته باشید.

به سلامتی،
خاکستر

خواندن تکمیلی:

مقاله مرجع اقتصادی: https://www.bennelongfunds.com/sites/default/files/2024-04/quay-investment-perspectives-99-australian-interest-rates-heading-for-zero.pdf

https://www.afr.com/companies/financial-services/central-bankers-are-going-of-of- their-to-douse-rate-cut-hopes-20240619-p5jmxp

https://www.macrobusiness.com.au/2024/05/australias-jobs-market-has-cracked/

https://tenfoldcoaching.com.au/business-advice/strategy/economic-insights-small-business-indicators-to-watch-next-3-years/

دیدگاهتان را بنویسید