آیا مالیات جشن کریسمس کار کسر می شود؟


در کریسمس، همه ما می دانیم که زمان هدیه دادن است، هرچند مهم است که بدانیم درآمد و گمرک HM (HMRC) در کجای هدایای کارکنان قرار دارد. هنگامی که در حال برنامه ریزی برای کریسمس در محل کار هستید، اولین وسوسه ممکن است این باشد که همه چیز را در سریع ترین زمان ممکن مرتب کنید – به خصوص اگر مشغول چیزهای دیگری هستید! با این حال، ممکن است برخی وجود داشته باشد مالیات مفاهیمی که باید در ذهن داشته باشید.

اگر بیش از مقدار مشخصی پول را برای هدایا خرج کنید، ممکن است در نهایت نیاز به پرداخت بیمه ملی و مالیات داشته باشید. همچنین اگر چیزی را مشمول مالیات اعلام نکنید، ممکن است با جریمه مواجه شوید. آیا مثلاً مالیات جشن کریسمس کار کسر می شود؟ در مورد پاداش های کریسمس چطور؟ برای یافتن پاسخ و نحوه انتخاب هدایا با رعایت قانون به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آیا هدایای کریسمس برای کارمندان کسر مالیات است؟

پخش شادی کریسمس در دفتر با دادن هدیه به کارکنان کار فوق العاده ای است، اما مهم است که بدانید چگونه به درستی در این مورد پیمایش کنید تا از قانون پیروی کنید. از نظر قانونی، کارفرمایان ممکن است هدایای کوچک معاف از مالیات را به کارمندان و مدیران در صورت وجود تمام شرایط زیر ارائه دهند:

  • هزینه برای کارفرما 50 پوند یا کمتر است



  • این پول نقد یا کوپن نقدی نیست



  • این پاداشی برای کار یا عملکرد آنها نیست



  • هیچ حق قراردادی وجود ندارد



  • به عنوان بخشی از ترتیبات قربانی حقوق ارائه نمی شود

این به عنوان معافیت “مزایای بی اهمیت” شناخته می شود. کارفرمایان نیازی به پرداخت مالیات یا بیمه ملی ندارند یا به HMRC اطلاع دهند که آیا این شرایط اعمال می شود. با این حال، توصیه می شود در صورتی که HMRC جزئیاتی را درخواست کند، اسناد هدایا را نگه دارند.

به عنوان مثال، هدایایی برای کارکنان شما می‌تواند یک بوقلمون کریسمس، یک حباب یا چند بطری شراب باشد. اگر به دنبال ساده نگه داشتن آن هستید، چیزی در این راستا انتخاب ایده آلی است.

هنگامی که کریسمس در محل کار فرا می رسد، بسیاری از کارفرمایان کوپن هایی از خرده فروشان مانند مارکس اند اسپنسر، آمازون یا جان لوئیس ارائه می دهند تا کارکنان آنها بتوانند هدایای خود را انتخاب کنند. این یک ایده خوب دیگر است و این نوع هدایا به عنوان کوپن های غیر نقدی محسوب می شوند و در معافیت قرار می گیرند.

اگر هزینه کارفرما بیش از 50 پوند باشد، کل مبلغ مشمول مالیات است.

یادداشتی از کرک‌وود ویلسون: مدیران شرکت‌های نزدیک نمی‌توانند در هر سال مالیاتی از مزایای ناچیز به ارزش بیش از 300 پوند دریافت کنند. یک شرکت نزدیک یک شرکت محدود است که به طور گسترده توسط پنج یا کمتر سهامدار یا هر تعداد مدیر اداره می شود.

آیا پاداش کریسمس می تواند بدون مالیات باشد؟

اگر به فکر این هستید که در ایام جشن به کارکنان خود کمک مالی بدهید و به این فکر می کنید که آیا این کار معاف از مالیات است، ناامید خواهید شد. ایده پاداش کریسمس بدون مالیات وجود ندارد زیرا هر پول نقدی که به کارمندان می دهید هنوز به عنوان درآمد استاندارد محسوب می شود. در نتیجه، باید ارزش را به سایر درآمدهای کارکنان خود اضافه کنید و هرگونه پرداخت مالیات و بیمه ملی را از طریق لیست حقوق و دستمزد آنها حذف کنید.

آیا مالیات جشن کریسمس کار کسر می شود؟

در طول همه‌گیری کووید-19، بسیاری از شرکت‌ها یک جشن کریسمس «مجازی» برای کارکنان برگزار کردند، زیرا آنها نمی‌توانستند شخصاً دور هم جمع شوند. HMRC موافقت کرد که این نوع مهمانی ها قابل قبول هستند و معافیت استاندارد 150 پوندی برای هر کارمند همچنان اعمال می شود.

در حال حاضر هیچ مزیت مالیاتی برای کارمندان وجود ندارد، مشروط بر اینکه همه کارکنان دعوت شده باشند و هزینه آن از 150 پوند به ازای هر سر، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده تجاوز نکند.

محدودیت 150 پوندی سرانه برای یک سال مالیاتی به طور کلی اعمال می شود. بنابراین، اگر شما نیز یک رویداد تابستانی داشته اید، و به شرطی که هزینه ترکیبی این دو رویداد بیش از 150 پوند به ازای هر سر نباشد، هیچ سود مالیاتی وجود نخواهد داشت.

با این حال، اگر هزینه رویداد تابستانی برای هر نفر 80 پوند و جشن کریسمس 100 پوند باشد، برای مثال، تنها یک رویداد واجد شرایط معافیت خواهد بود.

کریسمس در محل کار با کرکوود ویلسون

اکنون که می‌دانید چگونه مشکلات احتمالی HMRC را در مورد هدایای کریسمس، جوایز و مهمانی‌ها حل کنید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از فصل جشن لذت ببرید. اگر هنوز با مالیات مشکل دارید، از خدمات مالیاتی مختلفی استفاده کنید که Kirkwood Wilson می‌تواند به شما کمک کند تا از آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با مشاوره‌های حقوقی و مالی ما به‌روز باشید، مطمئن شوید که وبلاگ ما را بررسی می‌کنید تا از آن مطلع بمانید.

همچنین، آیا شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات حسابداری و مشاوره تجاری ما هستید؟ ما گام به گام در کنار مشتریان خود کار می کنیم تا به آنها کمک کنیم تجارت خود را ساده کرده و به اهداف بلندمدت خود دست یابند. اگر علاقه مند هستید، امروز با شماره 01704 546000 با ما تماس بگیرید یا در صفحه تماس ما به صورت آنلاین پیام بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید