5 ابزاری که به معلمان اجازه می دهد سوالات را جاسازی کنند


آیا از ابزار EdTech برای جاسازی سوالات در درس ها استفاده می کنید؟ اگر در یک کارگاه یا به صورت مجازی در یک وبینار با من وقت گذرانده‌اید، می‌دانید که ارزیابی تکوینی موضوعی مکرر در ارائه‌های من است. راه‌های زیادی برای بررسی درک مطلب وجود دارد، و من یک فصل کامل به «ارزیابی» ضروری در کتابم اختصاص داده‌ام. ملزومات EdTech: 12 استراتژی برای هر کلاس درس در عصر هوش مصنوعی، ویرایش دوم.

بنابراین، ممکن است تصور کنید که وقتی ابزارهای مختلف EdTech را امتحان می کنم، ارزیابی تکوینی در ذهن من است. ابزارهای آموزشی تعاملی بخشی ضروری از ایجاد محیط های یادگیری جذاب و موثر هستند. ابزارهایی که به معلمان اجازه می‌دهد تا سؤالات را در درس‌ها جاسازی کنند، تجربه یادگیری تعاملی‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌کنند. آنها به معلمان امکان دسترسی به داده های بلادرنگ را می دهند که می توانند فوراً در مورد آنها اقدام کنند.

امروز در وبلاگ، به پنج ابزاری می پردازیم که به معلمان اجازه می دهد سؤالات را جاسازی کنند. اینها تنها اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های EdTech نیستند که به ارزیابی تکوینی کمک می‌کنند، اما راهی عالی برای شروع به شما ارائه می‌دهند.

یک اینفوگرافیک رنگارنگ حاوی 5 ابزار برای جاسازی سوالات در دروس: EdPuzzle، Nearpod، Curipod، Lumio، و BookWidgets، با پیوند به ClassTechTips.com.یک اینفوگرافیک رنگارنگ حاوی 5 ابزار برای جاسازی سوالات در دروس: EdPuzzle، Nearpod، Curipod، Lumio، و BookWidgets، با پیوند به ClassTechTips.com.

5 ابزاری که به معلمان اجازه می دهد سوالات را جاسازی کنند

بیایید به فهرست پنج ابزاری بپردازیم که مربیان را قادر می‌سازد تا سؤالات را در درس‌های خود جاسازی کنند!

ادپازل

Edpuzzle مورد علاقه بسیاری از مربیانی است که برای اولین بار این ابزار را در طول آموزش همه گیر و آموزش از راه دور کشف کردند. این یک تغییر بازی برای مربیانی بود که به دنبال گنجاندن محتوای ویدیویی در درس های خود بودند. این پلتفرم به معلمان اجازه می‌دهد تا هر ویدیویی را، چه از YouTube، آکادمی خان، یا ساخته‌های خودشان، بگیرند و سؤالات را مستقیماً در ویدیو جاسازی کنند.

وقتی دانش‌آموزان با سرعت خودشان یاد می‌گیرند یا با محتوای متفاوت برای نیازهایشان درگیر می‌شوند، Edpuzzle یک انتخاب عالی است. دانش‌آموزان می‌توانند با پاسخ دادن به سؤالات در زمان واقعی در حین تماشای یک ویدیو، با مطالب درگیر شوند. سپس معلمان می توانند تجزیه و تحلیل Edpuzzle را با بینش هایی در مورد درک دانش آموزان مشاهده کنند. نه تنها می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری کنید، بلکه می‌توانید پیگیری و دستورالعمل‌های هدفمند را نیز برنامه‌ریزی کنید.

Nearpod

من بیش از یک دهه است که از طرفداران Nearpod هستم و خودم از آن به عنوان معلم کلاس استفاده می کنم. این یک ابزار فوق العاده همه کاره است و می توانید از آن برای ایجاد درس های جدید یا تعامل بیشتر محتوای قدیمی خود استفاده کنید. Nearpod یکی از ابزارهای ارزیابی تکوینی مورد علاقه من برای به اشتراک گذاشتن با مربیان در هنگام هدایت کارگاهی در مورد استراتژی های بررسی برای درک است.

با Nearpod، معلمان می توانند سؤالات را در اسلایدها، ویدیوها و حتی سفرهای میدانی مجازی جاسازی کنند. می‌توانید در زمان واقعی تماشا کنید که دانش‌آموزان به یک سؤال پاسخ می‌دهند و پاسخ‌های آن‌ها به نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها و پاسخ‌های باز را دنبال می‌کنند. و اگر از Padlet استفاده می کنید، ویژگی هیئت مدیره همکاری آنها را دوست خواهید داشت. به نظر می رسد که دارید یک تخته Padlet را درست در وسط درس خود جاسازی می کنید.

Curipod

Curipod امسال توجه زیادی را به خود جلب کرده است، و اگر در یکی از سخنرانی‌های اصلی من شرکت کرده‌اید، احتمالاً آن را روی صفحه نمایش دیده‌اید. این یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که من در جمع بندی های قبلی وبلاگ گنجانده ام، از جمله:

Curipod ابزاری است که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به شما در ایجاد یک ارائه مبتنی بر اسلاید تعاملی استفاده می کند. شما جزئیاتی را در مورد آنچه به دانش آموزان آموزش می دهید و سطح پایه ای که با آن کار می کنید، بیان می کنید. سپس، ارائه‌ای را به شما می‌دهد تا آن را برای گروه خود تغییر دهید یا تغییر دهید. گزینه‌های زیادی در مورد نحوه سفارشی‌سازی این تجربه یادگیری برای دانش‌آموزان وجود دارد، از جمله جاسازی سؤالاتی برای پاسخ دادن به آنها. حتی یک کلمه فعالیت ابری نیز وجود دارد که باید آن را امتحان کنید.

لومیو

خوانندگان معمولی وبلاگ ممکن است Lumio را به خاطر بیاورند. این یک ابزار تعاملی مورد علاقه است که به معلمان اجازه می دهد سوالات را برای دانش آموزان مستقیماً در یک درس جاسازی کنند. من حتی این فرصت را داشتم که با مدیر انجمن ها و مربی SMART Technologies، Kacie Germadnik، در مورد ویژگی های مشترک آنها چت کنم. می‌توانید با رفتن به این صفحه اختصاصی در سایت، «راه‌های سریع برای تقویت همکاری در درس بعدی – قسمت پاداش با Lumio»، قسمت برنامه پادکست مورد علاقه‌تان را بررسی کنید، یا پخش زیر را فشار دهید.

Lumio به معلمان این امکان را می دهد که سؤالات را در هر درس جاسازی کنند تا یک تجربه تعاملی ایجاد کنند. چه بخواهید دانش آموزان به یک سوال سریع پاسخ دهند یا با یک شریک همکاری کنند، گزینه های زیادی در این ابزار تعبیه شده است. اگر می خواهید کمی بیشتر در مورد Lumio بدانید، ممکن است بخواهید این پست وبلاگ را نیز بررسی کنید، “به حداکثر رساندن هر دستگاه دانش آموزی با یک درس Lumio”.

BookWidgets

BookWidgets یکی دیگر از ابزارهای EdTech است که در گذشته در وبلاگ به آن توجه کرده ام. در اینجا چند پست وجود دارد تا به آنچه این پلتفرم ارائه می دهد عمیق تر شوید:

با BookWidgets می‌توانید تمرین‌ها و بازی‌های تعاملی ایجاد کنید که می‌توانند مستقیماً در درس‌ها جاسازی شوند. ده ها ویجت مختلف برای انتخاب از جمله آزمون ها، جدول کلمات متقاطع، جدول زمانی و موارد دیگر وجود دارد. اگر می‌خواهید داده‌های ارزیابی تکوینی در زمان واقعی جمع‌آوری کنید، BookWidgets به شما این امکان را می‌دهد که این تجربیات تعاملی را درست در دستان دانش‌آموزان قرار دهید.

کمک به معلمان در جاسازی سوالات

ابزارهایی که به معلمان اجازه می‌دهد سؤالات را در درس‌ها جاسازی کنند، جمع‌آوری داده‌های ارزیابی تکوینی عملی را آسان‌تر می‌کنند. البته شما در صندلی راننده هستید تا سوالاتی ایجاد کنید که اطلاعات قوی به شما بدهد. شما می خواهید تصمیم بگیرید که بهترین زمان برای نظرسنجی یا پاسخ پایان باز است. و شما می توانید انتخاب کنید که چه زمانی می خواهید دانش آموزان نقاشی را به عنوان بخشی از پاسخ خود ارسال کنند.

همانطور که راه های مختلف برای استفاده از ابزارهای دیجیتال در کلاس درس خود را بررسی می کنید، این پنج مورد ارزش توجه شما را دارند. هر یک دارای ویژگی های مفیدی است که به معلمان کمک می کند تا سوالات را در روال های آموزشی خود جای دهند. آیا مورد علاقه ای دارید که من در لیست از دست دادم؟ برای خبرنامه ایمیل هفتگی من در زیر ثبت نام کنید (رایگان است) و با ابزار مورد علاقه ای که باید به جمع بندی بعدی خود اضافه کنم به پیام روز دوشنبه پاسخ دهید!

دیدگاهتان را بنویسید