10 ابزار برای ایجاد آزمون


چگونه درک را در کلاس خود بررسی می کنید؟ با تعداد زیادی پلتفرم EdTech برای انتخاب، من تعداد انگشت شماری ابزار برای ایجاد آزمون‌ها دارم تا امروز با شما به اشتراک بگذارم. برخی کاملاً رایگان هستند، برخی از هوش مصنوعی مولد (AI) برای کمک به ایجاد سؤالات مسابقه استفاده می‌کنند، و فکر می‌کنم متوجه خواهید شد که همه آنها ارزش توجه شما را دارند.

ارزیابی تکوینی یک موضوع محبوب در کارگاه ها و سخنرانی های من در دهه گذشته بوده است. درست مانند نسخه اول کتاب، فصلی را خواهید دید که به استراتژی های ارزیابی اختصاص دارد EdTech Essentials: 12 استراتژی برای هر کلاس درس در عصر هوش مصنوعی، ویرایش دوم.

اینفوگرافیک با عنوان "10 ابزار برای ایجاد آزمون" Conker، MagicSchool، ChatGPT، Gemini، Claude، Kahoot!، Brisk Teaching، Socrative، Diffit، و Edpuzzle، با ClassTechTips.com در پایین فهرست شده است.اینفوگرافیک با عنوان "10 ابزار برای ایجاد آزمون" Conker، MagicSchool، ChatGPT، Gemini، Claude، Kahoot!، Brisk Teaching، Socrative، Diffit، و Edpuzzle، با ClassTechTips.com در پایین فهرست شده است.

اگرچه من به عنوان دانش‌آموز حباب‌های زیادی را روی برگه‌های اسکنترون پر کرده‌ام – و از دانش‌آموزان خود نیز خواسته‌ام که این کار را انجام دهند – اکنون گزینه‌های بیشتری برای جمع‌آوری داده‌های ارزیابی تکوینی وجود دارد. بیایید نگاهی به این فهرست ده ابزاری برای ایجاد آزمون بیندازیم.

10 ابزار برای ایجاد آزمون

ابزارهای موجود در این لیست ممکن است روش ارزیابی شما را تغییر دهند، از مولدهای آزمون مبتنی بر هوش مصنوعی گرفته تا پلتفرم‌هایی که یادگیری را بازی‌سازی می‌کنند.

کانکر

Conker یک ورود نسبتاً جدید به فضای EdTech است، اما ممکن است با شرکت سازنده این ابزار آشنا باشید. آنها همچنین تیمی هستند که Mote را برای شما آورده اند، یکی دیگر از ابزارهای محبوب ارزیابی تکوینی برای بازخورد دانش آموزان که من در وبلاگ ارائه کرده ام. اگر می‌خواهید درباره Mote اطلاعات بیشتری کسب کنید، این پست وبلاگ را بررسی کنید، “چگونه از تغییرپذیری یادگیرنده با فناوری صوتی پشتیبانی کنیم.”

Conker اطلاعاتی را که در مورد یک موضوع و سطح نمره دانش آموز به اشتراک می گذارید برای ایجاد یک سری سؤال می گیرد. شما می توانید انتخاب کنید که از چه نوع سؤالات مسابقه ای می خواهید استفاده کنید. وقتی این موضوع را با مربیان در کارگاه‌ها یا ارائه‌ها به اشتراک می‌گذارم، معمولاً گزینه «خواندن و پاسخ دادن» را نمایش می‌دهم. این یک متن کوتاه را با یک سوال چند گزینه ای جفت می کند.

مدرسه سحر و جادو

MagicSchool نیز امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر مکالمات مربوط به هوش مصنوعی و آموزش را دنبال می کنید، به احتمال زیاد نام آنها را شنیده اید. با MagicSchool، می‌توانید از میان چند گزینه مختلف برای ایجاد سؤال انتخاب کنید. گزینه “ارزیابی های چند انتخابی” ممکن است بهترین گزینه شما باشد. این می تواند به شما کمک کند تا به سرعت یک مسابقه برای اشتراک گذاری با دانش آموزان ایجاد کنید.

ChatGPT

چند ربات چت مختلف برای انتخاب وجود دارد. اگر امسال وبلاگ من را کاوش کرده باشید، مطمئناً دیده اید که به ChatGPT اشاره کرده ام. می توانید از این ربات چت برای ایجاد آزمون های خود برای به اشتراک گذاری با دانش آموزان استفاده کنید. اگر قبلاً این نوع هوش مصنوعی را امتحان کرده اید، می دانید که نوشتن یک دستور قوی چقدر حیاتی است.

هنگامی که از یک ربات چت مانند ChatGPT می‌خواهید امتحانی ایجاد کند، ممکن است اطلاعاتی مانند:

  • آنچه دانش آموزان شما قبلاً آموخته اند
  • معیارهای موفقیت یا آنچه به دنبال ارزیابی آن هستید
  • اطلاعات سطح پایه دانش آموز
  • استاندارد ایالتی یا ملی مرتبط با ارزیابی شما

در کتاب الکترونیکی رایگان من، 60+ درخواست ChatGPT برای معلمان که باید امتحان کنیدمن برخی از دستورات را به اشتراک می گذارم که می توانید از آنها برای بررسی درک مطلب استفاده کنید. ChatGPT این قابلیت را دارد که بر اساس محتوایی که ارائه می دهید، سؤالات و پاسخ های مسابقه ایجاد کند.

جوزا

مشابه ChatGPT، Gemini یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد آزمون‌ها استفاده کنید. یکی از بزرگترین تفاوت‌های ChatGPT و Gemini این است که می‌توانید پاسخ‌ها را مستقیماً به Google Sheets یا Google Docs صادر کنید. من در قسمتی از پادکست Easy EdTech خود کمی بیشتر در مورد آنچه Gemini را از سایر ربات‌های چت متمایز می‌کند به اشتراک می‌گذارم. اگر می‌خواهید گوش کنید، می‌توانید پخش را در زیر فشار دهید. یا برای یافتن صفحه فرود این قسمت اینجا را کلیک کنید: نکات صرفه جویی در زمان Gemini برای معلمان – Easy EdTech Podcast 259

کلود

سومین و آخرین چت باتی که من در این لیست از ابزارها برای ایجاد آزمون ها قرار داده ام Claude است. اگرچه می‌توانید از آن به روشی مشابه ChatGPT یا Gemini استفاده کنید، نسخه رایگان Claude به شما امکان می‌دهد یک سند را به عنوان بخشی از درخواست خود آپلود کنید. بنابراین، اساسا، می توانید یک سند PDF را با یک متن خواندنی آپلود کنید. سپس، از کلود بخواهید که سوالات مسابقه را بر اساس اطلاعات موجود در سند ایجاد کند.

کهوت!

کهوت! به طور گسترده ای برای پلتفرم یادگیری مبتنی بر بازی خود شناخته شده است که ایجاد مسابقه را هم سرگرم کننده و هم تعاملی می کند. این به مربیان اجازه می دهد تا آزمون هایی را طراحی کنند که دانش آموزان بتوانند در زمان واقعی شرکت کنند. اگر تازه وارد کهوت هستید! یا اخیراً آن را کاوش نکرده اید، ممکن است بخواهید گفتگوی من در پادکست Easy EdTech با شان دارسی، معاون Kahoot را بررسی کنید! در مدرسه و خانه عنوان این قسمت «چگونه بازی‌ها می‌توانند یادگیری را حفظ کنند – قسمت پاداش با Kahoot!» است. می توانید مستقیماً در وبلاگ یا با جستجو در برنامه پادکست مورد علاقه خود گوش دهید.

آموزش سریع

یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توان به فهرست ابزارهای ایجاد آزمون‌ها اضافه کرد، آموزش سریع است. این افزونه Chrome برای معلمان به شما امکان می دهد منابع تکمیلی را از هر محتوای آنلاین ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مقاله را در یک سایت خبری مانند این باز کنید نیویورک تایمز. سپس از این ابزار برای ایجاد مجموعه ای از سوالات مسابقه مرتبط با مقاله استفاده کنید. می‌توانید از آموزش سریع برای ایجاد آزمون‌هایی برای اشتراک‌گذاری با دانش‌آموزان استفاده کنید.

سقراطی

Socrative ابزاری است که من به عنوان معلم برای ایجاد آزمون های کوتاه برای به اشتراک گذاشتن با دانش آموزان استفاده کردم. یکی از چیزهایی که من در مورد استفاده از این وب سایت در کلاس درس خود دوست داشتم این است که دانش آموزان می توانند با سرعت خودشان به سؤالات پاسخ دهند. همزمان با پاسخ دادن به هر سوال، من می‌توانستم پیشرفت آنها را در زمان واقعی نظارت کنم. علاوه بر جمع‌آوری داده‌های مفید ارزیابی تکوینی، به من کمک کرد اگر دانش‌آموزی برای پاسخ دادن به سؤالی مشکل داشت، فوراً مداخله کنم.

تفاوت

در پست وبلاگم، «12 روش غیرمنتظره برای استفاده از فرم‌های Google»، ابزار Diffit را با هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتم. این به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از منابع تکمیلی از جمله ارزیابی ها را برای دانش آموزان ایجاد کنید. چگونه کار می کند؟ با Diffit، موضوعی را که تدریس می کنید تایپ می کنید و سطح نمرات دانش آموزان خود را نشان می دهید. سپس، Diffit طیف وسیعی از منابع تکمیلی، از جمله سوالات مسابقه را ایجاد می کند. برای سهولت اشتراک‌گذاری با دانش‌آموزان، می‌توانید سؤالات مسابقه را در Google Forms باز کنید.

ادپازل

Edpuzzle ابزاری است که در گذشته در وبلاگ به اشتراک گذاشته ام. همچنین در گفتگوی من با جسیکا کاتو در قسمت 255 پادکست Easy EdTech من در مورد “تکیه به نقاط قوت نسل آلفا” مطرح شد. می‌توانید سؤالات مسابقه را به ویدیویی که دانش‌آموزانتان تماشا می‌کنند اضافه کنید. قبل از زمان، یک مسابقه ویدئویی در Edpuzzle راه اندازی می کنید و نشان می دهید که می خواهید یک سوال در کدام قسمت از ویدیو ظاهر شود. سپس، می‌توانید ویدیو را با دانش‌آموزان به اشتراک بگذارید و پاسخ‌های آنها را در داشبورد معلم خود ببینید.

ابزارهایی برای ایجاد آزمون برای دانش آموزان

ابزارهای EdTech زیادی وجود دارد که به معلمان کمک می کند تا آزمون هایی را برای به اشتراک گذاشتن با دانش آموزان ایجاد کنند. در پست وبلاگ امروز، من سطح را خراشیده ام و فقط تعداد انگشت شماری از موارد دلخواه را به اشتراک گذاشته ام. تعداد کمی از این لیست به شدت به هوش مصنوعی مولد متکی هستند. برخی دیگر تقریباً یک دهه است که در کلاس های درس به صورت چرخشی بوده اند.

همانطور که شما این لیست را مرور می کنید، من شما را تشویق می کنم که از ابزارهایی که دسترسی آسان به آنها دارید حداکثر استفاده را ببرید. این می تواند شامل مواردی باشد که از یک ورود به سیستم با حسابی که قبلاً در مدرسه خود دارید استفاده می کنند. به جای افزودن تمام این ده ابزار برای ایجاد آزمون ها به کمربند ابزار خود، فقط یک یا دو ابزار را برای امتحان کردن در این سال تحصیلی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید