۱۱ نکته که هر معلم باید درباره کدهای QR بداند


آیا از کدهای QR در کلاس خود استفاده می کنید؟ کدهای QR به بخشی جدایی ناپذیر از روشی که ما در فضاهای دیجیتال پیمایش می کنیم تبدیل شده اند. برای مربیان، کدهای QR می توانند به عنوان یک راه ساده و سریع برای دریافت منابع در دست دانش آموزان عمل کنند. می‌توانید یک کد QR را به پیوندی به فرم Google متصل کنید و از دانش‌آموزان بخواهید که آن را اسکن کنند تا به یک فعالیت انجام دهید پاسخ دهند. یا ممکن است کدهای QR را روی یک تابلوی اعلانات قرار دهید تا هر کسی که از کنار آن عبور می کند بتواند به سرعت به برنامه کلاس شما دسترسی پیدا کند.

من از طرفداران پر و پا قرص کدهای QR هستم. تعداد انگشت شماری پست در وبلاگ پیدا خواهید کرد که به استراتژی های مربوط به کدهای QR اشاره می کنند. در اینجا فقط چند مورد است:

در راهنماها و کتاب های مرجع سریع من، کدهای QR را نیز خواهید یافت. راهنمای مرجع سریع من، استفاده از ربات های چت هوش مصنوعی برای افزایش برنامه ریزی و آموزشدارای یک کد QR است که خوانندگان را به منابع بیشتری هدایت می کند. و کتاب من، EdTech Essentials: 12 استراتژی برای هر کلاس درس در عصر هوش مصنوعی، ویرایش دومدارای کدهای QR است که خوانندگان را به قسمت های پادکست در سرتاسر فصل می برد. راه های زیادی برای استفاده از کدهای QR برای آموزش و یادگیری وجود دارد.

اگر امسال از کدهای QR در کلاس درس خود استفاده می کنید، باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. در پست وبلاگ امروز، من تعداد انگشت شماری از چیزهایی را که هر معلم باید در مورد کدهای QR بداند، گردآوری کرده ام. بیایید به لیست شیرجه بزنیم!

۱۱ نکته که هر معلم باید درباره کدهای QR بداند

فرقی نمی‌کند در استفاده از کدهای QR کاملاً تازه کار باشید یا از این فناوری برای سال تحصیلی آینده بازدید کنید، من باید چند نکته را با شما به اشتراک بگذارم. در اینجا چند نکته وجود دارد که هر معلم باید درباره کدهای QR بداند.

آنها رایگان هستند

کدهای QR را می توان بدون هیچ هزینه ای با استفاده از ابزارهای مختلف رایگان تولید کرد. اگرچه برخی از تولیدکننده‌های کد QR وجود دارند که برای ویژگی‌های اضافی هزینه‌ای دریافت می‌کنند، اکثراً بخشی از آن کاملاً رایگان است. در این پست وبلاگ زمستانی، من به اشتراک می گذارم که چگونه یکی از راه های مورد علاقه، رایگان و سریع من برای ایجاد کدهای QR از طریق گزینه اقدام سریع در Adobe Express است.

اکثر دوربین ها می توانند آنها را اسکن کنند

در گذشته، برای اسکن یک کد QR باید یک برنامه ویژه را روی دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید. اکنون، اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دارای دوربین‌های داخلی هستند که می‌توانند کدهای QR را بدون نیاز به اپلیکیشن جداگانه اسکن کنند. این بدان معناست که دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند به راحتی با دستگاه‌هایی که از قبل دارند به منابع مرتبط دسترسی پیدا کنند.

شما می توانید جایی که آنها به آن هدایت می شوند را تغییر دهید

کدهای QR پویا به مربیان این امکان را می دهند که محتوای پیوند شده را بدون تغییر خود کد QR به روز کنند. این ویژگی به ویژه برای حفظ فهرست منابع، تکالیف خانه و سایر مطالبی که نیاز به به روز رسانی منظم دارند مفید است. قبلاً اشاره کردم که چگونه می توانید کدهای QR را با استفاده از ابزاری مانند QRstuff به صورت رایگان ایجاد کنید. برای ایجاد یک کد QR پویا، اغلب هزینه ای وجود دارد. در بیشتر موارد، یک حساب کاربری با یک تولیدکننده کد QR راه‌اندازی می‌کنید، هزینه ماهانه پرداخت می‌کنید و می‌توانید هر زمان که بخواهید URL مرتبط با کد QR پویا خود را تغییر دهید، وارد شوید. اگرچه ممکن است هرگز نیازی به استفاده از این نوع کد QR نداشته باشید، خوب است بدانید که این یک گزینه است.

گزینه ای برای چاپ روی کاغذ رنگارنگ وجود دارد

چاپ کدهای QR روی کاغذهای رنگارنگ می تواند آنها را برای دانش آموزان جذاب تر و جذاب تر کند و تعامل را تشویق کند. این همچنین می تواند یک استراتژی برای سازماندهی منابع بر اساس موضوع، موضوع یا گروه، با استفاده از رنگ های مختلف برای نشان دادن دسته ها یا سطوح دشواری مختلف باشد. می‌خواهید مطمئن شوید که کاغذ رنگارنگ روشن است، نه تیره، بنابراین همچنان بین جوهر سیاه چاپگر و کاغذ تضاد وجود دارد.

می توانید روی کاغذ برچسب چاپ کنید

چاپ کدهای QR بر روی کاغذ برچسب، فرصت‌های خلاقانه‌ای را برای استفاده از آنها باز می‌کند. استیکرها را می توان روی کتاب های درسی، میز یا اطراف کلاس قرار داد و دسترسی دانش آموزان به منابع دیجیتال را آسان می کند. می‌توانید یک کد QR ایجاد کنید که به دستورالعمل‌ها یا مواد تکمیلی مرتبط با محیط یادگیری دانش‌آموزان پیوند دارد. سپس، می توانید آن را روی کاغذ برچسب چاپ کنید تا به راحتی کنده شود و به یک سطح بچسبد.

بچه ها وقتی کدهای QR روی صفحه نمایش داده می شوند می توانند اسکن کنند

کدهای QR را می توان بر روی صفحه نمایش های دیجیتال مانند تخته سفید تعاملی یا صفحه نمایش نمایش داد. این به کل کلاس اجازه می دهد تا به طور همزمان همان منبع را اسکن کرده و به آن دسترسی داشته باشد. نمایش یک کد QR به این روش به ویژه برای فعالیت‌های گروهی، ارائه‌ها یا راهنمایی دانش‌آموزان به یک پلتفرم یا سند آنلاین خاص به طور همزمان مفید است.

خانواده ها نسبت به گذشته با کدهای QR راحت تر هستند

با استفاده گسترده از کدهای QR – به ویژه در رستوران ها – خانواده ها با اسکن آنها بیشتر آشنا و راحت شده اند. این افزایش سطح راحتی، کدهای QR را به ابزاری مؤثرتر برای ارتباط خانه و مدرسه نسبت به گذشته تبدیل می‌کند. می‌توانید از کدهای QR برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های کار دانش‌آموزی یا کلاس با خانواده‌ها استفاده کنید.

عالی برای تابلوهای اعلانات تعاملی

کدهای QR می توانند تابلوهای اعلانات سنتی را به نمایشگرهای یادگیری تعاملی تبدیل کنند. در ابتدای این پست، من به چند منبع پیوند زدم که این استراتژی را برجسته می کند. معلمان می توانند به ویدیوها، کلیپ های صوتی یا اطلاعات اضافی مرتبط با موضوع تابلوی اعلانات پیوند دهند. این می تواند دانش آموزان را با یک لایه دیجیتال در تجربه یادگیری خود فراهم کند.

شما می توانید کدهای QR را مانند یک فایل تصویری به یک بروشور اضافه کنید

کدهای QR را می‌توان به راحتی در آگهی‌ها، خبرنامه‌ها یا جزوه‌ها گنجاند. درست مانند هر تصویر دیگری که ممکن است به یک بروشور اضافه کنید، می توانید مراحل مشابهی را برای افزودن یک کد QR به یک بروشور دنبال کنید. این به مربیان اجازه می‌دهد تا به منابع آنلاین اضافی، جزئیات رویداد یا سایر اطلاعات در مورد مواد چاپی پیوند دهند. در پست وبلاگ خود، “چگونه یک کد QR را در یک آگهی قرار دهیم”، مراحلی را که باید دنبال کنم را طی می کنم.

برخی از ابزارها مانند Seesaw از آنها برای اشتراک گذاری کار استفاده می کنند

چند پلتفرم آموزشی مانند Seesaw وجود دارد که از کدهای QR برای ساده‌سازی روش اشتراک‌گذاری دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند به‌جای اشتراک‌گذاری یک ویدیو یا اثر دیجیتال با پیوند، کار خود را به‌عنوان یک کد QR صادر یا به اشتراک بگذارند. اگر می خواهید خلاقیت های دانش آموزی را در یک تابلوی اعلانات تعاملی نمایش دهید، این گزینه عالی است.

برخی از ابزارها مانند Book Creator از آنها برای دسترسی به منابع استفاده می کنند

Book Creator نمونه‌ای از ابزاری است که از کد QR برای دسترسی آسان دانش‌آموزان و مربیان به پلتفرم خود استفاده می‌کند. به جای دادن ایمیل ورود به دانش‌آموزان، این به عنوان راهی برای پیوستن آنها به کتابخانه معلم در Book Creator عمل می‌کند.

استفاده از کدهای QR در این سال تحصیلی

کدهای QR ابزاری ساده اما قدرتمند برای آموزش و یادگیری هستند. اگرچه ما آنها را در بسیاری از فضاهای خارج از محیط کلاس می بینیم – به منوی رستوران فکر کنید – در یک کلاس درس کوچک اما قدرتمند هستند. در این فهرست، ما به چند مورد توجه کردیم که باید در شروع سال تحصیلی در نظر گرفت.

از پیوند دادن به منابع تعاملی گرفته تا به اشتراک گذاری کار دانش آموزان، کدهای QR می توانند تجربه یادگیری را تغییر دهند. اگرچه دلایل زیادی برای پذیرفتن این مربع‌های سیاه و سفید در سال تحصیلی وجود دارد، ممکن است متوجه شوید که یکی از ویژگی‌های این فهرست «چیزی» است که بیشترین تأثیر را در کلاس شما می‌گذارد. آیا روش مورد علاقه ای برای استفاده از کدهای QR یا چیزی که فکر می کنید همه باید در مورد آنها بدانند دارید؟ برای من یک ایمیل بفرستید – فقط برای خبرنامه هفتگی رایگان من در زیر ثبت نام کنید و به پیام روز دوشنبه پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید